Hem > eqi

eqi_bild

UGL + EQ-i = Utveckling!

Hade du en fantastisk UGL vecka full av insikter och lärdomar!
Då vill vi på Kommunikationsutveckling AB i samarbete med Utvecklingspoolen AB erbjuda dig ett verktyg för att på bästa sätt tillvara ta dina UGL upplevelser för fortsatt utveckling. Vi erbjuder dig ett test som mäter din Emotionella Intelligens (EQ). Testet är webbaserat och återkopplas vid ett personligt besök på 1,5 timma där du och en cerifierad coach går igenom din EQ profil. Se det som en nulägesbeskrivning med tips på hur du kan gå vidare och fortsätta att utvecklas efter din UGL, i din nuvarande eller framtida roll.

EQ-i mäter en typ av begåvning som inte täcks av andra tester. Omfattande forskning från ett stort antal länder tyder på att emotionell intelligens utgör nyckelfaktorer för både privat och yrkesmässig framgång. Oavsett vilka kunskaper och erfarenheter vi i mer klassisk mening har, så är det vårt sätt att förhålla oss till oss själva och till andra som är avgörande faktorer för att lyckas såväl privat som i jobbet. EQ-i är världens första vetenskapligt baserade, validerade och empiriskt grundade testinstrument som mäter emotionell intelligens.

Vad mäter EQ-i?
Testet mäter 5 huvudområden indelade i 15 olika delskalor. • Självkännedom – förmågan att förstå och hantera egna sinnesstämningar och beteenden. • Sociala relationer – förmågan att förstå och hantera andra. • Anpassningsförmåga – förmågan att vara flexibel och anpassa sig till olika situationer. • Stresstolerans – förmågan att hantera sina egna impulser och stress på ett bra sätt. • Allmänt välbefinnande – förmågan att hantera sin livssituation.

Självständighet, empati, flexibilitet, stresstålighet och optimism är exempel på egenskaper som är avgörande för framgång i komplexa affärsaktiviteter, förhandling och i ledarskap. Kommunikationsutveckling kan nu som enda UGL arrangör erbjuda EQ-i test och återkoppling för dig som har gått eller skall gå UGL hos oss.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Prova EQ-i och få 10 % rabatt! 4 950 kr för test och återkoppling på 1,5 timma. Ordinarie pris 5 500 kr. Eventuella resekostnader och moms tillkommer.

Om du vill få full effekt av din UGL-utbildning kontakta oss så berättar vi mer.

Läs mer om EQi och vårt samarbete med Kandidata AB

Läs mer om EQi här och prova samtidigt Kontentan